Editia campaniei de Black Friday de anul acesta a venit cu o serie de sanctiuni aplicate (atat inainte, cat si dupa campanie) anumitor magazine online din piata privind promotiile afisate pe site-uri, insa aceste sanctiuni nu au impiedicat nici succesul campaniei si nici pe cumparatatori sa-si achizitioneze produsele dorite.
Astfel, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari provenite de la 30 de magazine online Extended din 7 categorii de produse: casa si gradina, pet store, sport & hobby, fashion, electro & IT, health & beauty si bricolaj. Pentru a crea o comparatie eficienta despre cum au evoluat vanzarile in cei 2 ani de pandemie, magazinele incluse in acest raport au participat atat la campania de Black Friday din 2021, cat si la cea din 2020.
Infografic: evolutia vanzarilor online in Romania de Black Friday 2021 versus 2020
Datele prezentate sunt calculate in functie de vanzarile totale (valoarea totala a comenzilor), numarul de comenzi plasate de catre clienti si valoarea medie a cosului de cumparaturi pe fiecare comanda plasata in magazin.
Comparatie generala
Comparativ cu primul an de pandemie, vanzarile de anul acesta au crescut in medie cu aproximativ +19.2%. In schimb, numarul comenzilor a scazut cu -2.8%, ceea ce ne arata faptul ca romanii au cheltuit mai multi bani pe fiecare comanda plasata, valoarea medie a cosului cumparaturi crescand cu +22.5%, de la 369 lei la 452 lei.
Comparatie in functie de categoria de produse
Categoria de produse castigatoare a fost "Casa si gradina" (mobilier, corpuri de iluminat, decoratiuni sau alte accesorii pentru casa si gradina), unde comerciantii au inregistrat o crestere a vanzarilor totale de +124.7%, o mica scadere a numarului de comenzi (-2.7%) si o crestere a cosului de cumparaturi mediu de +130.9%.
In schimb, categoria "Bricolaj" (scule, unelte si materiale de constructii) a inregistrat scaderi atat in valoarea vanzarilor totale (-39.8%), cat si in numarul de comenzi plasate de catre clienti (-52.5%), dar a avut o crestere a cosului mediu de cumparaturi de +27.2%. Acest fenomen s-ar fi putut produs din prisma faptului ca anul trecut aceste magazine au inregistrat vanzari record; astfel, in perioada starii de urgenta (15 Martie - 15 Mai 2020) vanzarile au crescut cu +206%, comparativ cu aceeasi perioada din anul 2019, iar unul dintre magazinele analizate avand chiar o crestere record de +384%.
Categorie de produse
Vanzari
Nr. comenzi
Cos cumparaturi
Casa si gradina
+124.7%
-2.7%
+130.9% (cos mediu: 1.219 lei)
Pet store
+90%
+97%
-3.8% (cos mediu: 231 lei)
Sport & hobby
+61.4%
+53.8%
+4.8% (cos mediu: 369 lei)
Fashion
+34.7%
+1%
+33.8% (cos mediu: 277 lei)
Electro & IT
+15.3%
-11.4%
+30.2% (cos mediu: 1.873 lei)
Health & beauty
+13.8%
+12.9%
+0.5% (cos mediu: 223 lei)
Bricolaj
-39.8%
-52.5%
+27.2% (cos mediu: 688 lei)
Nota informativa
Datele prezentate in acest infografic sunt realizate pe baza rapoartelor provenite de la 30 de magazine online, analizand vanzarile din perioada de desfasurare a campaniei de Black Friday a anului 2021 si a anului 2020 si au rol strict informativ, deoarece exista sansa ca acestea sa nu fie 100% precise avand in vedere faptul ca procesarea ulterioara a comenzilor poate modifica statistica finala.
Preluarea acestui infografic sau a informatiilor prezentate este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei, insotita de link catre www.extended.ro.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Rezultatele Black Friday 2018 demonstreaza din nou faptul ca piata eCommerce din Romania se afla intr-o continua crestere. Anul acesta s-au inregistrat cumparaturi online de peste 1 miliard de lei, iar cosul mediu de cumparaturi ... Citeste tot articolul
Evolutia vanzarilor de Black Friday Te invitam sa descoperi evolutia vanzarilor de Black Friday si care au fost rezultatele magazinelor online de la an la an. Rezultatele Black Friday 2018 In 2018, romanii au cumparat ... Citeste tot articolul
Abordam astazi cel mai „hot” subiect al momentului privind colectarea datelor personale de la clienti de catre magazinele online si nu numai. Mai exact, este vorba despre regulamentul impus in anul 2016 la nivelul Uniunii ... Citeste tot articolul