Evolutia vanzarilor de Black Friday in 2021 comparativ cu anul anterior (infografic)

Articol publicat in Stiri eCommerce pe 18.11.2021

Black Friday 2021

Editia campaniei de Black Friday de anul acesta a venit cu o serie de sanctiuni aplicate (atat inainte, cat si dupa campanie) anumitor magazine online din piata privind promotiile afisate pe site-uri, insa aceste sanctiuni nu au impiedicat nici succesul campaniei si nici pe cumparatatori sa-si achizitioneze produsele dorite.

Astfel, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari provenite de la 30 de magazine online Extended din 7 categorii de produse: casa si gradina, pet store, sport & hobby, fashion, electro & IT, health & beauty si bricolaj. Pentru a crea o comparatie eficienta despre cum au evoluat vanzarile in cei 2 ani de pandemie, magazinele incluse in acest raport au participat atat la campania de Black Friday din 2021, cat si la cea din 2020.

Infografic: evolutia vanzarilor online in Romania de Black Friday 2021 versus 2020

Datele prezentate sunt calculate in functie de vanzarile totale (valoarea totala a comenzilor), numarul de comenzi plasate de catre clienti si valoarea medie a cosului de cumparaturi pe fiecare comanda plasata in magazin.

Infografic Black Friday 2021

Comparatie generala

Comparativ cu primul an de pandemie, vanzarile de anul acesta au crescut in medie cu aproximativ +19.2%. In schimb, numarul comenzilor a scazut cu -2.8%, ceea ce ne arata faptul ca romanii au cheltuit mai multi bani pe fiecare comanda plasata, valoarea medie a cosului cumparaturi crescand cu +22.5%, de la 369 lei la 452 lei.

Comparatie in functie de categoria de produse

Categoria de produse castigatoare a fost "Casa si gradina" (mobilier, corpuri de iluminat, decoratiuni sau alte accesorii pentru casa si gradina), unde comerciantii au inregistrat o crestere a vanzarilor totale de +124.7%, o mica scadere a numarului de comenzi (-2.7%) si o crestere a cosului de cumparaturi mediu de +130.9%.

In schimb, categoria "Bricolaj" (scule, unelte si materiale de constructii) a inregistrat scaderi atat in valoarea vanzarilor totale (-39.8%), cat si in numarul de comenzi plasate de catre clienti (-52.5%), dar a avut o crestere a cosului mediu de cumparaturi de +27.2%. Acest fenomen s-ar fi putut produs din prisma faptului ca anul trecut aceste magazine au inregistrat vanzari record; astfel, in perioada starii de urgenta (15 Martie - 15 Mai 2020) vanzarile au crescut cu +206%, comparativ cu aceeasi perioada din anul 2019, iar unul dintre magazinele analizate avand chiar o crestere record de +384%.

Categorie de produse Vanzari Nr. comenzi Cos cumparaturi
Casa si gradina +124.7% -2.7% +130.9% (cos mediu: 1.219 lei)
Pet store +90% +97% -3.8% (cos mediu: 231 lei)
Sport & hobby +61.4% +53.8% +4.8% (cos mediu: 369 lei)
Fashion +34.7% +1% +33.8% (cos mediu: 277 lei)
Electro & IT +15.3% -11.4% +30.2% (cos mediu: 1.873 lei)
Health & beauty +13.8% +12.9% +0.5% (cos mediu: 223 lei)
Bricolaj -39.8% -52.5% +27.2% (cos mediu: 688 lei)

Nota informativa

Datele prezentate in acest infografic sunt realizate pe baza rapoartelor provenite de la 30 de magazine online, analizand vanzarile din perioada de desfasurare a campaniei de Black Friday a anului 2021 si a anului 2020 si au rol strict informativ, deoarece exista sansa ca acestea sa nu fie 100% precise avand in vedere faptul ca procesarea ulterioara a comenzilor poate modifica statistica finala.

Preluarea acestui infografic sau a informatiilor prezentate este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei, insotita de link catre www.extended.ro.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Cat de importante sunt review-urile clientilor pentru un Magazin Online

Cat de importante sunt review-urile clientilor pentru un Magazin Online

Publicat in Studii de caz pe 17.01.2019

Conform unui studiu de caz, 91% dintre persoane citesc in mod regulat sau ocazional review-uri (feedback, opinii, recenzii, testimoniale, pareri), iar 84% dintre clienti au incredere in ele la fel de mult ca intr-o recomandare ... Citeste tot articolul

Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” la Cluj, pe 18 Octombrie

Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” la Cluj, pe 18 Octombrie

Publicat in Marketing Online pe 29.09.2017

Partenerii nostri de la Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” – Cursuri intensive de eCommerce si Marketing Online – la care poti participa la Cluj, in perioada 18, 19 si 20 Octombrie 2017. Subiectele dezbatute ... Citeste tot articolul

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Publicat in Studii de caz pe 28.09.2021

Atat in cazul magazinelor online nou lansate sau care nu beneficiaza de o campanie agresiva de marketing, cat si in cazul magazinelor cunoscute, elementele de incredere devin importante in ceea ce priveste decizia clientilor de ... Citeste tot articolul