Rezultatele campaniei Black Friday 2017 in cifre: 200 milioane de euro cheltuite

Publicat in Stiri eCommerce la 04.12.2017, sunt 0 comentarii

Intr-un articol anterior am povestit despre cum sa-ti pregatesti magazinul online pentru campania de Black Friday, iar acum a sosit momentul sa vedem cum arata rezultatele campaniei Black Friday 2017.

Rezultatele Black Friday 2017 in cifre

Piata eCommerce din Romania demonstreaza inca o data faptul ca se afla in plina crestere: de Black Friday 2017 romanii au cheltuit in total 200 milioane de Euro, comparativ cu 130 milioane in 2016 si 100 milioane in 2015.

Rezultatele Black Friday 2017

eMAG: incasari cu 20% mai mari

Anul acesta, eMAG a pus la bataie un stoc de 1.3 milioane de produse si a inregistrat incasari in valoare de 360 milioane de lei si o crestere de 20% fata de Black Friday 2016.

Principalele fenomene pe care le-am inregistrat in Black Friday 2017 sunt: dominatia mobilului, saltul istoric al platilor cu cardul si orientarea clientilor catre produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simpla si eficienta modalitate de a achizitiona produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat in urma cu 6-7 ani si estimam ca va creste in continuare.

Tudor Manea, director general eMAG.

Statistici din eMAG:

  • 1.1 milioane de produse au fost vandute in total;
  • 8,3 milioane de vizite pe eMAG.ro;
  • Platile online cu un card bancar au fost in proportie de 30,7%, fata de 26% in 2016;
  • 970 de lei comanda medie;
  • Sellerii care si-au listat oferte in eMAG Marketplace au fost de 2 ori mai multi fata de 2016 si au vandut 258.000 de produse in valoare de 65 de milioane de lei.

FashionUp: incasari cu 44% mai mari

FashionUp a estimat vanzari de 2 milioane de Euro anul acesta, cu o crestere de 44% a incasarilor si 12% a valorii medii pe cosul de cumparaturi, comparativ cu anul 2016.

evoMAG: vanzari de 3.2 milioane de Euro

evoMAG a inregistrat incasari de 3.2 milioane de Euro, cu o valoare medie a comenzii de 830 de lei.

Fashion Days: incasari cu 50% mai mari

Fashion Days a inregistrat incasari de 26.2 milioane de lei, cu 50% mai mari fata de anul 2016, reusind astfel sa vanda 300.000 de produse cu o valoare medie a unei comenzi de 380 de lei. 65% dintre comenzi au fost plasate de pe un telefon mobil.

Libris: 1.5 milioane de lei

Libris a reusit sa vanda 70.000 de carti in valoare de 1.5 milioane de lei.

Ce spun procesatorii si serviciile de afiliere

PayU: 160 milioane de lei

PayU a inregistrat 264.000 de tranzactii in valoare de 160 milioane de lei in perioada 16-20 Noiembrie, cu aproape 50% mai mari decat in 2016. 3 din 10 cumparatori online au folosit un card de rate fara dobanda.

Peste 70% din valoarea totala a tranzactiilor online a fost inregistrata in ziua de vineri, 17 noiembrie. Doar in aceasta zi s-au realizat cu 40% mai multe tranzactii decat anul trecut, ceea ce dovedeste ca evenimentul Black Friday creste spectaculos de la an la an. Cel mai surprinzator trend remarcat pentru prima oara pe piata platilor online este plata cu un singur click: romanii s-au pregatit pentru Black Friday si si-au inregistrat datele de card dinainte pentru a plati rapid si in siguranta cu un singur click. In prima parte a zilei de 17 noiembrie, 8 din 10 cumparatori plateau online printr-un singur click.

Marius Costin, Country Manager PayU Romania.

NETOPIA mobilPay: 22% dintre platile de Black Friday au fost in rate

Anul acesta platile in rate inregistrate de catre NETOPIA mobilPay au crescut de la 5% (in 2016) la 22%, iar valoarea medie a cumparaturilor in rate a fost de 850 lei.

A fost un Black Friday alert, cu un numar mare de comercianti, toti beneficiind de cele mai bune servicii de procesare, cu zero incidente de plata. Unii dintre ei s-au decis chiar pe ultima suta de metri sa implementeze si sa valideze sistemul NETOPIA mobilPay, iar noi i-am ajutat sa prinda campania. Salutam inclusiv clientii care au ales sa achite in Bitcoin. Intr-o singura zi s-a inregistrat echivalentul a 30% din totalul platilor in moneda digitala intermediate intr-o luna normala, iar cosul mediu achitat in Bitcoin de Black Friday s-a ridicat la 1.000 lei.

Antonio Eram, CEO si Fondator al NETOPIA mobilPay

ProfitShare: 54,5 milioane de lei fara TVA, +22%

Conform infograficului publicat de catre ProfitShare, de Black Friday 2017 au fost inregistrate 94.494 de comenzi in valoare de 54,5 milioane de lei (fara TVA), cu 22% mai mult decat anul trecut.

2Performant: 2 milioane de Euro fara TVA

Cei de la 2Performant au inregistrat 36.407 de comenzi in valoare de 2 milioane de Euro (fara TVA), conform infograficului publicat pe blogul lor.

Adauga un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Recomandarile noastre
GDPR: Cum sa-ti pregatesti Magazinul Online pentru General Data Protection Regulation

GDPR: Cum sa-ti pregatesti Magazinul Online pentru General Data Protection Regulation

Publicat in Stiri eCommerce la 28.03.2018

Abordam astazi cel mai "hot" subiect al momentului privind colectarea datelor personale de la clienti de catre...

Cum sa iti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace prin API cu platforma Extended

Cum sa iti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace prin API cu platforma Extended

Publicat in Marketing Online la 20.02.2018

Recent, am detaliat functionalitatile modulului de integrare a platformei Extended cu eMAG Marketplace, iar acum, in acest...

Integrare noua: InboxTarget si Extended pentru Automatizarea Campaniilor de Marketing

Integrare noua: InboxTarget si Extended pentru Automatizarea Campaniilor de Marketing

Publicat in Update-uri Platforma la 07.02.2018

InboxTarget este cel mai recent serviciu extern integrat in cadrul platformei Extended. Este o solutie completa pentru...