Optimizarea corecta a site-ului pentru motoarele de cautare. Totul despre SEO – 7 insight-uri esentiale

Articol publicat in Marketing Online pe 03.11.2020

Totul despre SEO

Ce este si la ce ajuta optimizarea pentru motoare de cautare - SEO?

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO - Search Engine Optimization) este un proces care imbunatateste pozitia unui site web in sectiunea organica (neplatita) a unui motor de cautare (aici fiind vorba despre Google in special). Motoarele de cautare doresc sa furnizeze utilizatorilor informatii imediate, relevante si importante, afisand site-urile care indeplinesc aceste criterii (cele mai inalte clasamente).

Prin intermediul unor software-uri avansate, numite crawlere web, motoarele de cautare scaneaza in permanenta site-urile web pentru continut si actualizari, astfel incat sa le indexeze si sa le puna in legatura cu anumite cautari facute de utilizatori. Apoi, Google aplica o serie de algoritmi si stabileste, pe baza unor multitudini de factori, care este ranking-ul unui website.

Internetul si SEO

Inca de la aparitia internetului, companiile au reusit sa se integreze pe o piata foarte vasta, numita piata online. Strategiile de afaceri traditionale au fost revolutionate, iar marketingul a evoluat.

Odata cu aceasta evolutie, marketingul din cadrul motoarelor de cautare (SEM) si optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) s-au dezvoltat cu scopul de a canaliza traficul online intr-un mod care sa aduca mai aproape diversele businessuri de clientii lor.

In timp ce SEO si SEM au capatat amploare, au devenit si doua practici controversate. SEO a fost inteles gresit in multe cazuri, insa a inceput sa prinda din ce in ce mai mult aplomb de cand proprietarii de afaceri online au sesizat valoarea pe care o pot aduce tehnicile de SEO afacerii.

Cei care au fost intimidati de complexitatea acestui proces de optimizare in motoarele de cautare sunt acum capabili sa inteleaga impactul pe care il poate avea integrarea SEO in strategia de promovare a businessurilor pe care le detin.

Cu ce incepe procesul de optimizare pentru motoarele de cautare?

Procesul SEO incepe cu identificarea si analizarea cuvintelor cheie dintr-o anumita nisa. Apoi, modificarile si completarile vor fi implementate in timpul restructurarii initiale a codului.

SEO este un proces continuu de construire a link-urilor, de manageriere a cuvintelor cheie, actualizare si research. Intrucat cererea are perioade in care fluctueaza, este esential sa fii prezent in tendintele de marketing si sa incorporezi schimbari in site-ul tau, in cazul in care clasamentul de ranking scade.

On-Page SEO

Daca vei efectua o cautare pe Google de forma “On-Page SEO”, din rezultatele returnate vei putea sa afli ca aceasta sintagma reprezinta o tehnica a optimizarii paginilor web pentru a obtine o pozitie mai ridicata in pagina de rezultate si un trafic mai relevant in motoarele de cautare.

Conceptul se refera atat la continut cat si la codul sursa HTML al unei pagini, spre deosebire de Off-Page SEO, care se refera la linkuri si alte aspecte care nu se regasesc in interiorul site-ului.

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) On-Page tine cont de toate elementele paginii web, care, impreuna, pot imbunatati clasamentul site-ului respectiv in rezultatele cautarii. Pe masura ce algoritmii Google devin mai sofisticati, unul dintre factorii de ranking care influenteaza optimizarea pe pagina se refera la relevanta.

Gandeste-te la acest lucru ca la un beneficiu pentru vizitatorii site-ului tau. Ai aproximativ 8 secunde pentru a convinge un utilizator sa petreaca un timp cat mai lung pe site-ul tau. Daca site-ul este interactiv si relevant pentru el, atunci ii va oferi acestuia o experienta de navigare placuta, iar asta sporeste sansele ca el sa revina.

In cazul site-urilor de tip magazin online, platforma eCommerce pe care acestea sunt realizate trebuie sa fie "SEO friendly", pentru a putea fi aplicata o strategie corecta de On-Page SEO.

Off-Page SEO

Spre deosebire de On-Page SEO, conceptul de Off-Page SEO se refera la activitatile pe care le poti face in afara site-ului si cuprinde:

  • Strategiile de link building
  • Marketingul retelelor sociale
  • Marcarea sociala

Vom examina in detaliu fiecare dintre aceste componente, insa nu inainte de a scoate in evidenta beneficiile tehnicilor de Off-Page SEO.

Motoarele de cautare au incercat de foarte mult timp sa gaseasca o modalitate de a furniza utilizatorilor cele mai relevante rezultate pentru cautarile pe care acestia le fac pe internet. Pentru a reusi acest lucru, ele iau in considerare pe de-o parte factorii de SEO On-Page despre care am vorbit anterior si pe de alta parte SEO-Off Page, dar si alti factori.

De ce este Off-Page SEO important?

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) Off-Page ofera motoarelor de cautare indicii pretioase despre modul in care alte site-uri web si utilizatori percep un anumit site.

Astfel, un site web este considerat mai util atat timp cat are mai multe referinte (link-uri) de la alte site-uri, dar, in acelasi timp, este mai relevant si cu cat este mai mentionat pe retelele sociale.

7 insight-uri SEO esentiale: 

Site-ul tau poate ajunge in top 10 rezultate Google datorita optimizarii pentru motoarele de cautare SEO.

  1. Structura site-ului: Este important sa te asiguri ca site-ul tau poate fi indexat de catre Google. Pana sa ajungem la indexare insa, trebuie sa ne asiguram ca Googlebot poate sa crawleze intr-un timp scurt cat mai multe pagini din site (indicat este sa il crawleze pe tot intr-un timp foarte scurt).
  2. Viteza de incarcare a site-ului: Google pune foarte mare accent pe acest lucru (ii plac paginile care se incarca rapid - intre 0 si 1 secunda). Daca paginile site-ului se incarca greu risti sa pierzi clienti. De cativa ani, viteza de incarcare a paginilor este si un factor de ranking.
  3. Site optimizat corect pe mobil: Site-ul trebuie sa fie corect optimizat pentru un dispozitiv mobil. In prezent, peste 70% din cautarile de pe Google se efectueaza de pe un dispozitiv mobil. De curand, Google a trecut la “first mobile index”, iar asta inseamna ca pune foarte mare accent pe partea de mobil. Acum 2 ani, de exemplu, inca se punea accent pe partea de desktop.
  4. Datele structurate: Prin intermediul datelor structurate ii poti oferi motorului de cautare Google date exacte despre serviciile sau produsele pe care oferi. Poti folosi mai multe tipuri de date structurate.
  5. Calitatea continutului: Continutul din site sau dintr-o pagina este foarte important pentru motorul de cautare Google. Continutul unei pagini trebuie sa fie 100% original (unic) si bine documentat.
  6. Repetitia cuvintelor cheie: Repeta principalul cuvant cheie din pagina astfel incat sa ai o densitate de aproximativ 1%. Pe langa cuvantul cheie principal mai poti folosi si derivate ale acestuia. Este ok sa folosesti chiar si sinonime ale acestuia.
  7. Link building: Este una dintre cele mai importante componente ale optimizarii SEO.

I: Ce inseamna link building?
R: Atragerea de noi backlink-uri catre site-ul tau. In prezent, Google clasifica site-urile dupa un algoritm foarte complex prin care ia in considerare toate cele enumerate mai sus. Prin link building crestem autoritatea site-ului.

Scopul optimizarii pentru motoare de cautare (SEO - Search Engine Optimization) este simplu: sa faca astfel incat ca site-ul tau sa fie gasit de cat mai multi oameni care fac parte din audienta ta. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) reprezinta o practica prin care site-ul tau este optimizat pentru a ajunge pe pozitii cat mai inalte in lista de rezultate organice.

Cosmin M. PuiuAcest articol este oferit de catre Cosmin Puiu, fondator Doctor SEO - agentie specializata in optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, cu experienta in peste 50 de domenii de activitate.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

LiveChat-ul: 5 Motive pentru care trebuie sa-l implementezi pe Magazinul tau Online

LiveChat-ul: 5 Motive pentru care trebuie sa-l implementezi pe Magazinul tau Online

Publicat in Marketing Online pe 23.08.2017

LiveChat-ul ramane in continuare cea mai accesibila metoda de comunicare dintre client si magazin online, motiv pentru care acesta detine cel mai mare nivel de satisfactie: 73%. Urmatorul dupa acesta este email-ul, cu un nivel ... Citeste tot articolul

Ce este Retargeting.biz si cum poti sa-ti cresti rata de conversie cu ajutorul lui

Ce este Retargeting.biz si cum poti sa-ti cresti rata de conversie cu ajutorul lui

Publicat in Marketing Online pe 27.02.2019

Retargeting.biz este un soft de marketing automatizat, integrat cu platforma eCommerce Extended, care ajuta magazinele online sa comunice, in mod automat, cu clientii. Prin activarea Retargeting.biz in platforma Extended, iti poti creste rata de conversie ... Citeste tot articolul

Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” la Cluj, pe 18 Octombrie

Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” la Cluj, pe 18 Octombrie

Publicat in Marketing Online pe 29.09.2017

Partenerii nostri de la Gala Premiilor eCommerce lanseaza „GPeC Trainings” – Cursuri intensive de eCommerce si Marketing Online – la care poti participa la Cluj, in perioada 18, 19 si 20 Octombrie 2017. Subiectele dezbatute ... Citeste tot articolul