Evolutia vanzarilor de Black Friday in Romania

Articol publicat in Studii de caz pe 11.01.2019

Evolutia vanzarilor de Black Friday in Romania

Evolutia vanzarilor de Black Friday

Te invitam sa descoperi evolutia vanzarilor de Black Friday si care au fost rezultatele magazinelor online de la an la an.

Rezultatele Black Friday 2018

In 2018, romanii au cumparat cu 30% mai mult fata de anul precedent, motiv pentru care magazinele online au reusit sa vanda produse in valoare de 1 miliard de lei, cu un cos mediu de cumparaturi in valoare de 526 lei.

  • eMAG a inregistrat o crestere de 28%, cu vanzari de 460 de milioane de lei;
  • PayU a procesat plati online in valoare de 157 milioane de lei;
  • Profitshare: tranzactii de 52.6 milioane de lei;
  • 2Performant: 35.700 de comenzi generate, in valoare de 9.6 milioane de lei;
  • Vivre a avut o crestere de 150% fata de anul 2017, inregistrand vanzari de 16.1 milioane de lei;
  • Cumparaturile de pe dispozitivele mobile le-au depasit pe cele de pe desktop.

Descopera toate rezultatele Black Friday 2018 aici.

Rezultatele Black Friday 2017

Magazinele online au reusit sa vanda in 2017 cu 70 de milioane de Euro mai mult fata de 2016 ajungand la o cifra totala de 200 de milioane de Euro.

In 2017, eMAG inregistreaza incasari de aproximativ 360 milioane de lei (80 milioane de Euro, cu 20% mai mult decat in 2016) cu 1.1 milioane de produse comercializate. De asemenea, si alti retaileri inregistreaza incasari mai mari fata de anul 2016: FashionUp - 2 milioane de Euro (cu o crestere de 44%), evoMAG 3.2 milioane de Euro, tendinta generala fiind de crestere continua, asa cum a fost in fiecare an.

Cu ce a iesit in evidenta editia de Black Friday 2017? In primul rand, tranzactiile online cu cardul si in rate fara dobanda au crescut substantial, la fel si valoarea cosului mediu, iar cumparaturile efectuate de pe mobil au detinut cel mai mare procent.

Rezultatele Black Friday 2016

Fata de editia anterioara, in anul 2016 vanzarile de Black Friday cresc cu 30%. Magazinele online participante inregistreaza vanzari in valoare de 130 milioane de Euro, dintre care eMAG incaseaza aproximativ jumatate din suma, cu 700.000 de produse comercializate.

Editia 2016 a demonstrat inca o data ca romanii tind sa cheltuie online din ce in ce mai mult (pe toate categoriile de produse), iar magazinele online sunt din ce in ce mai pregatite din toate punctele de vedere: oferta de produse, tehnologie si logistica.

Rezultatele Black Friday 2015

In 2015 incasarile magazinelor online din Romania se ridica la un total de 100 milioane de Euro, din care eMAG incaseaza 44.8 milioane de Euro, cu 602.000 de produse comercializate.

Rezultatele Black Friday 2014

In editia Black Friday 2014, magazinele online participante sunt din ce in ce mai multe, iar eMAG mareste miza cu 400.000 de produse comercializate. Vanzarile inregistrate depasesc valoarea de 34 milioane de Euro, iar F64 inregistreaza 10.000 de comenzi in valoare de 2 milioane de Euro.

Rezultatele Black Friday 2013

eMAG pune la bataie 250.000 de produse si, pentru prima data in mediul online, poti achizitiona masini cu ajutorul butonului "Adauga in cos".  eMAG inregistreaza in acest an incasari de 23 milioane de Euro.

Rezultatele Black Friday 2012

Incepand cu 2012 se alatura mai multe magazine online campaniei de Black Friday. Cu o gama mult mai mare de produse aflate la promotie, vanzarile magazinelor cresc cu peste 50% fata de 2011:

  • eMAG inregistreaza vanzari de 15.73 milioane de Euro;
  • Flanco inregistreaza vanzari de 12.1 milioane de Euro;
  • Magazine precum Altex, evoMag (cu vanzari de 970.000 de Euro), PC Garage sau Domo, raporteaza si ele cresteri semnificative fata de 2011.

Magazinele online participante la Black Friday se dovedesc a fi incapabile sa faca fata traficului generat de campanie si ofera o lectie altor retaileri. Pentru urmatoarele campanii, acestia vor trebui sa fie mult mai bine echipati din punct de vedere tehnologic si a stabilitatii site-ului.

Rezultatele Black Friday 2011

In anul 2011, eMAG si Flanco introduc pentru prima data campania de Black Friday pe teritoriul Romaniei, pentru a testa piata si apetitul consumatorilor. Cu reduceri de preturi de pana la 60%, site-ul eMAG.ro se blocheaza la 100.000 de utilizatori aflati in acelasi timp pe site, si incheie ziua cu vanzari de aproximativ 8 milioane de Euro.

In continuare, citeste despre cum sa-ti pregatesti magazinul online pentru Black Friday.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Publicat in Studii de caz pe 28.09.2021

Atat in cazul magazinelor online nou lansate sau care nu beneficiaza de o campanie agresiva de marketing, cat si in cazul magazinelor cunoscute, elementele de incredere devin importante in ceea ce priveste decizia clientilor de ... Citeste tot articolul

Evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19 (infografic)

Evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19 (infografic)

Publicat in Studii de caz pe 15.05.2020

In prezent fiecare guvern, institutie de stat, institutie non-guvernamentala sau companie privata lupta impotriva acestei pandemii prin depunerea unor eforturi semnificative, insa, daca am face un exercitiu imaginar, oare cum ar fi decurs toate acestea ... Citeste tot articolul

Elementele unui banner web: cum le putem utiliza pentru a creste rata de click

Elementele unui banner web: cum le putem utiliza pentru a creste rata de click

Publicat in Marketing Online pe 28.01.2021

Cu ceva timp in urma, enumeram intr-un articol 5 tool-uri gratuite pe care le putem utiliza pentru realizarea bannerelor web necesare unui magazin online. In acest articol, vom aprofunda mai mult acest subiect, mai exact ... Citeste tot articolul