Rezultatele Black Friday 2018 demonstreaza din nou faptul ca piata eCommerce din Romania se afla intr-o continua crestere. Anul acesta s-au inregistrat cumparaturi online de peste 1 miliard de lei, iar cosul mediu de cumparaturi a fost de aproximativ 526 lei.
Anul acesta, magazinele online participante au ales sa-si desfasoare campania in 3 etape: toata luna Noiembrie, 16 Noiembrie sau 23 Noiembrie. Apogeul a fost atins insa pe data de 16 Noiembrie 2018, cand au fost inregistrate cele mai mari vanzari din an.
Conform cifrelor furnizate de catre ARMO - "Asociatia Romana a Magazinelor Online" - romanii au cumparat anul acesta cu 30% mai mult de Black Friday fata de anul 2017, iar cumparaturile au fost realizate in mare parte de pe dispozitivele mobile (in procent de 74%).
In campania Black Friday 2018 au participat aproximativ 5.000 de magazine online, iar 26% dintre comenzile plasate online au fost realizate din mediul rural.
PayU: plati online de 157 milioane de lei
PayU a inregistrat tranzactii online prin intermediul cardurilor in valoare de 157 milioane de lei in ziua de 16 Noiembrie si de 198 de milioane de lei in weekend-ul urmator.
Profitshare: tranzactii de 52.6 milioane de lei
Cei 1.587 de afiliati care au inregistrat comisioane in cadrul platformei Profitshare by Conversion au generat 95.025 de comenzi, in valoare totala de 52.6 milioane de lei.
Statistici pe scurt:
1.867.961 de click-uri generate, dintre care 662.567 desktop si 1.201.001 mobil;
Top 5 categorii: televizoare, fashion, auto-moto, telefoane mobile si scutece;
40 de masini, 1155 de telefoane si 850 grame de aur vandute.
2Performant: 35.700 de vanzari generate
Platforma de afiliere 2Performant a generat 1.8 milioane de click-uri, din care 64% au fost de pe dispozitive mobile care au generat un total de 35.700 de vanzari cu o valoare cumulata de 9.6 milioane de lei.
Pe platforma 2Performant comanda medie a fost de 272 lei plus TVA, dintre care 326 lei pe desktop si 229 lei pe mobil.
Rezultatele Black Friday 2018: cat au vandut magazinele online din Romania
Rezultatele Black Friday 2018 la eMAG
eMAG a vandut produse in valoare de 460 de milioane de lei, inregistrand astfel o crestere de 28% fata de campania anului trecut. Un procent de 34% din comenzi au fost incasate cu ajutorul platilor online prin card bancar, o modalitate de plata aflata si ea in crestere.
Topul produselor vandute pe eMAG de Black Friday:
52.200 de televizoare;
19.500 de laptopuri;
49.300 de telefoane;
113.000 de electrocasnice mici;
17.700 de frigidere.
eMAG a investit anul acesta 2,5 milioane de Euro in infrastructura pentru a evita problemele cu site-ul in perioada campaniei Black Friday, facand astfel fata cu succes la 9.500.000 de vizite in data de 16 Noiembrie.
Rezultatele Black Friday 2018 la Pentru Acasa
Magazinul online Pentru Acasa a inregistrat o crestere de 57% fata de anul 2017, cu vanzari de 1.2 milioane de lei cu un total de 795 de produse.
Vivre
Campania de anul acesta a avut o crestere de 150% fata de campania din 2017, iar suma totala a comenzilor a fost in valoare de aproximativ 16.1 milioane de lei.
75% din comenzile plasate au fost facute de pe mobil;
Cea mai mare comanda a fost in valoare de 13.896 lei;
Cele mai vandute produse au fost covoarele: 1.400 de bucati;
La ora 21:00 s-au aflat simultan 20.000 de vizitatori pe site;
Fashion Days
Fashion Days a inregistrat peste 110.000 de comenzi cu o valoare totala de peste 44 milioane de lei, o crestere de 44% fata de campania din anul 2017.
Rezultatele Black Friday 2018 la F64
F64 a inregistrat 6.500 de comenzi in valoare de 8.9 milioane de lei, iar cea mai mare tranzactie a fost in valoare de aproximativ 70.000 lei.
Anul acesta am avut o crestere a numarului de comenzi cu 3% comparativ cu anul trecut cand au fost 6500 de comenzi. Dintre acestea, 19% au venit din partea clientilor noi, 51,5% au fost realizate de pe mobil iar 48,5% de pe calculator. Valoarea totala a cumparaturilor a fost de 8.900.000 lei. 32% dintre clienti au preferat sa plateasca cumparaturile cu cardul, cu 5% mai multi comparativ cu anul trecut. Categoria cu cea mai mare crestere procentuala au avut-o camerele video de actiune, o crestere de 94,9%, aparate mirrorless cu 48% mai mult si accesoriile foto cu 39% mai mult comparativ cu anul trecut. Pana in momentul de fata, 76% dintre comenzi au fost procesate, curierii au ridicat colete inclusiv sambata, duminica si luni, asadar estimam ca livrarile se vor incheia in cel mult 5 zile.
Claudia Tudor, Deputy General Manager, F64.
Libris
Libris a reusit sa vanda 73.000 de carti in valoare de 1.6 milioane de lei, oferind reduceri de pana la 90% la peste 120.000 de titluri.
evoMAG
evoMAG si-a desfasurat campania de Black Friday aproape toata luna (1-25 Noiembrie) si a atins un record in vanzari de aproximativ 24.8 milioane de lei .
Platile online prin card au fost in proportie de 34%;
Platile in rate au ocupat un procent de 15%;
Magazinul a inregistrat peste 1.9 milioane de vizite, iar 60% din trafic a venit de pe dispozitivele mobile.
Rezultatele finale de Black Friday 2018 indica faptul ca traficul de pe dispozitivele mobile l-a depasit pe cel de pe desktop, iar cresterea procentului de plati online demonstreaza ca romanii ofera din ce in ce mai multa incredere magazinelor online si procesatorilor de plati.
Observatie: acest articol contine cifre publicate in mediul online de catre companiile mentionate mai sus, iar Extended nu este raspunzator de acuratetea acestora.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Intr-un articol anterior am povestit despre cum sa-ti pregatesti magazinul online pentru campania de Black Friday, iar acum a sosit momentul sa vedem cum arata rezultatele campaniei Black Friday 2017. Rezultatele Black Friday 2017 in ... Citeste tot articolul
Odata cu Centenarul Romaniei, anul 2018 ne aduce inca un motiv de sarbatoare: celebrarea unui deceniu de eCommerce cu Extended, adica 10 ani de cand ajutam la dezvoltarea pietei eCommerce din Romania. Povestea noastra incepe in ... Citeste tot articolul
Suntem aproape de finalul anului 2021, un moment prielnic pentru a reflecta asupra realizarilor din cursul anului si pentru a stabili obiectivele pentru anul urmator. Astfel, am realizat o retrospesctiva a evenimentelor si obiectivelor indeplinite ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.