Evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19 (infografic)

Articol publicat in Studii de caz pe 15.05.2020

Infografic COVID-19

In prezent fiecare guvern, institutie de stat, institutie non-guvernamentala sau companie privata lupta impotriva acestei pandemii prin depunerea unor eforturi semnificative, insa, daca am face un exercitiu imaginar, oare cum ar fi decurs toate acestea fara eCommerce?

De la intrarea in vigoare la 16 Martie 2020 a starii de urgenta in Romania, piata eCommerce a beneficiat o crestere accelerata atat din punct de vedere al companiilor care au fost nevoite sa migreze din offline in online, cat si al magazinelor online deja existente pe piata. Acestea din urma au avut cel mai mult de castigat in aceasta perioada, avand parte de o crestere semnificativa a numarului de comenzi primite.

Din acest motiv, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari a 30 de magazine online din portofoliul nostru pentru a descoperi care a fost evolutia vanzarilor online din perioada de urgenta, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Infografic despre evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19

Nota informativa: preluarea acestui infografic si a informatiilor continute este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei cu link catre www.extended.ro sau catre acest articol.

Infografic - Evolutie vanzari online COVID-19

Datele infograficului

  • 30 de magazine online analizate (din totalul magazinelor dezvoltate pe platforma Extended) din 8 nise de produse comercializate
  • 105.320 de comenzi online procesate in perioada starii de urgenta
  • 29.124.000 lei este valoarea celor 105.320 de comenzi procesate
  • Intre 1-15 Aprilie a fost atins varful vanzarilor online
  • +150% este cresterea medie a numarului de comenzi inregistrate de catre cele 30 de magazine
  • +384% este cresterea record inregistrata de unul dintre cele 30 de magazine
  • Pet Store (produse pentru animale de companie): +249%
  • Bricolaj (unelte si materiale de constructii): +206%
  • Casa si gradina (mobilier si decoratiuni): +187%
  • Bacanie (alimente si bauturi): +158%
  • Fashion (imbracaminte si incaltaminte): +130%
  • Electro IT (electrocasnice si electronice): +129%
  • Hobby (sport si timp liber): +110%
  • Health & beauty (produse organice si cosmetice): +32%

Aceasta crestere se regaseste inclusiv atat la numarul platilor realizate cu cardul in detrimentul platilor ramburs (la livrare), cat si la numarul de clienti noi care, anterior acestei perioade, faceau cumparaturile in mare parte offline (personal, in magazine fizice).

Magazinele online care au introdus in oferta lor de produse si echipamente de protectie, precum masti antibacteriene, viziere de protectie, costume de protectie sau dezinfectanti, au beneficiat de cresteri substantiale a numarului de comenzi primite.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Studiul „Opinii de Incredere” – 9.42 este nota medie acordata de clientii magazinelor online din Romania

Studiul „Opinii de Incredere” – 9.42 este nota medie acordata de clientii magazinelor online din Romania

Publicat in Studii de caz pe 19.10.2018

Partenerii nostri de la Trusted au realizat un studiu de caz intern asupra notelor acordate de catre clienti magazinelor online inscrise in sistemul „Opinii de Incredere”. Studiul are la baza 6.482 de note publice acordate de ... Citeste tot articolul

Radiografia unei pagini de produs si optimizarea acesteia pentru cresterea conversiei

Radiografia unei pagini de produs si optimizarea acesteia pentru cresterea conversiei

Publicat in Studii de caz pe 06.08.2018

Fiecare pagina de produs a unui magazin online reprezinta un landing page in care se realizeaza conversia efectiva de la vizitator la client al magazinului. Astfel, astazi vom analiza si explica rolul fiecarei parti sau ... Citeste tot articolul

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Publicat in Studii de caz pe 01.11.2022

Suportul tehnic este unul dintre principalele servicii pe care le oferim in pachetele Extended, un serviciu fara de care o platforma eCommerce n-ar fi decat o simpla solutie software, obligand managerii de magazine online sa-si ... Citeste tot articolul