Evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19 (infografic)

Articol publicat in Studii de caz pe 15.05.2020

Infografic COVID-19

In prezent fiecare guvern, institutie de stat, institutie non-guvernamentala sau companie privata lupta impotriva acestei pandemii prin depunerea unor eforturi semnificative, insa, daca am face un exercitiu imaginar, oare cum ar fi decurs toate acestea fara eCommerce?

De la intrarea in vigoare la 16 Martie 2020 a starii de urgenta in Romania, piata eCommerce a beneficiat o crestere accelerata atat din punct de vedere al companiilor care au fost nevoite sa migreze din offline in online, cat si al magazinelor online deja existente pe piata. Acestea din urma au avut cel mai mult de castigat in aceasta perioada, avand parte de o crestere semnificativa a numarului de comenzi primite.

Din acest motiv, am realizat o analiza cu ajutorul rapoartelor de vanzari a 30 de magazine online din portofoliul nostru pentru a descoperi care a fost evolutia vanzarilor online din perioada de urgenta, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Infografic despre evolutia vanzarilor online in perioada starii de urgenta COVID-19

Nota informativa: preluarea acestui infografic si a informatiilor continute este acceptata exclusiv cu mentionarea sursei cu link catre www.extended.ro sau catre acest articol.

Infografic - Evolutie vanzari online COVID-19

Datele infograficului

  • 30 de magazine online analizate (din totalul magazinelor dezvoltate pe platforma Extended) din 8 nise de produse comercializate
  • 105.320 de comenzi online procesate in perioada starii de urgenta
  • 29.124.000 lei este valoarea celor 105.320 de comenzi procesate
  • Intre 1-15 Aprilie a fost atins varful vanzarilor online
  • +150% este cresterea medie a numarului de comenzi inregistrate de catre cele 30 de magazine
  • +384% este cresterea record inregistrata de unul dintre cele 30 de magazine
  • Pet Store (produse pentru animale de companie): +249%
  • Bricolaj (unelte si materiale de constructii): +206%
  • Casa si gradina (mobilier si decoratiuni): +187%
  • Bacanie (alimente si bauturi): +158%
  • Fashion (imbracaminte si incaltaminte): +130%
  • Electro IT (electrocasnice si electronice): +129%
  • Hobby (sport si timp liber): +110%
  • Health & beauty (produse organice si cosmetice): +32%

Aceasta crestere se regaseste inclusiv atat la numarul platilor realizate cu cardul in detrimentul platilor ramburs (la livrare), cat si la numarul de clienti noi care, anterior acestei perioade, faceau cumparaturile in mare parte offline (personal, in magazine fizice).

Magazinele online care au introdus in oferta lor de produse si echipamente de protectie, precum masti antibacteriene, viziere de protectie, costume de protectie sau dezinfectanti, au beneficiat de cresteri substantiale a numarului de comenzi primite.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Evolutia vanzarilor de Black Friday in Romania

Evolutia vanzarilor de Black Friday in Romania

Publicat in Studii de caz pe 11.01.2019

Evolutia vanzarilor de Black Friday Te invitam sa descoperi evolutia vanzarilor de Black Friday si care au fost rezultatele magazinelor online de la an la an. Rezultatele Black Friday 2018 In 2018, romanii au cumparat ... Citeste tot articolul

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Ce sunt elementele de incredere si cat de mult conteaza pentru clientii tai

Publicat in Studii de caz pe 28.09.2021

Atat in cazul magazinelor online nou lansate sau care nu beneficiaza de o campanie agresiva de marketing, cat si in cazul magazinelor cunoscute, elementele de incredere devin importante in ceea ce priveste decizia clientilor de ... Citeste tot articolul

Cum sa cresti vanzarile in magazinul online cu o strategie eficienta de email marketing

Cum sa cresti vanzarile in magazinul online cu o strategie eficienta de email marketing

Publicat in Marketing Online pe 14.02.2020

Cu atat de multa concurenta in eCommerce, daca ai un magazin online, cu siguranta te intrebi ce poti sa faci in plus fata de restul pentru a avea rezultate cat mai bune din punct de ... Citeste tot articolul