La Extended, acordam o importanta deosebita automatizarii fluxurilor, a proceselor si a sarcinilor repetitive pentru a economisi atat timpul necesar pentru indeplinirea acestor sarcini, cat si resursele financiare, eliminand munca manuala a resurselor umane. Prin urmare, vom discuta despre fluxul de integrare NOD B2B ⇆ Extended. Network One Distribution este cel mai mare furnizor din Romania in domeniul distributiei produselor electro-IT.
Legatura cu platforma B2B a furnizorului NOD se imparte in doua categorii: una pentru preluarea si actualizarea produselor din portofoliul NOD si alta pentru rezervarea si plasarea comenzilor in platforma NOD B2B.
Integrare NOD: sicronizarea si actualizarea catalogului de produse
Prin intermediul modulului intern de actualizari care foloseste fluxuri de date (feed-uri), platforma Extended preia toate produsele si informatiile asociate in cadrul sau, bazandu-se pe legaturile stabilite in privinta brand-ului si categoriei din care face parte fiecare produs (configurate de catre comerciant in setarile platformei Extended). Astfel, produsele sunt preluate si create automat in catalogul magazinului online. Acestea vor fi completate cu toate detaliile oferite: titlu, imagini, pret, stoc, descriere, specificatii tehnice si altele.
Mai departe, produsele importate din platforma NOD B2B vor fi actualizate in felul urmator:
Pretul produselor - 1 / zi, aceasta fiind si frecventa de actualizare realizata de catre NOD;
Stocul produselor - se realizeaza la fiecare minut si doar pentru produsele care au suferit modificari de stoc de la ultima actualizare (pe baza informatiilor primite de la NOD).
Prin intermediul modulului de "Actualizari prin feed" din platforma Extended vei beneficia de:
Istoricul actualizarilor feed-ului de produse din NOD B2B;
Lista produselor recent importate;
Catalogul produselor care au atins sfarsitul ciclului lor de viata (EoL);
In plus, ai acces la o serie setari pentru produsele EoL si la protectie in ceea ce priveste actualizarile automate.
Observatie: acest modul este inclus in toate cele 3 pachete ale platformei Extended.
Integrare NOD: fluxul automat pentru rezervarea stocului si procesarea comenzilor
Cu ajutorul acestui modul, poti actualiza comenzile pe platforma NOD B2B fara interventie manuala. In plus, acest sistem automatizat permite rezervarea stocului pentru produse inainte de finalizarea comenzii, evitand situatiile in care produsul nu mai este disponibil din cauza volatilitatii sale in anumite conditii.
Setarile privind automatizarea comenzilor
Configurarea modulului de automatizare a comenzilor include urmatoarele setari:
Autentificarea prin API pentru contul de client;
Optiunea de rezervare a stocului pentru produse inainte de plasarea comenzii;
Definirea ID-ului comenzii pentru functionarea corecta a modulului in platforma Extended, necesar pentru verificarea comenzilor netransmise catre NOD;
Conectarea cu furnizorul configurat in platforma Extended;
Legatura cu un camp special pentru salvarea ID-ului de produs specific platformei NOD B2B in API, pentru identificarea produselor;
Asocierea adreselor de livrare - acestea sunt utilizate pentru optiunea de rezervare de stoc pentru produse, in cazul in care comanda nu este de tip "dropshipping";
Corelarea metodelor de plata si livrare din comanda cu cele stabilite in platforma NOD B2B;
Implementarea regulilor automate pentru schimbarea stadiilor comenzilor in functie de actiunile realizate in API-ul in ceea ce priveste integrarea NOD B2B.
Rezervarea de stoc a produselor
In cazul in care optiunea de rezervare de stoc este activata, imediat ce o comanda este plasata de catre client in magazinul online, intr-un interval de maxim 1 minut se genereaza o cerere de rezervare a produselor catre NOD B2B. Se extrag doar acele produse din comanda clientului care sunt disponibile la NOD. Acest proces, impreuna cu actualizarea stocului la fiecare minut, ne asigura ca produsul comandat poate fi livrat clientului, cu mici exceptii in cazul in care produsele sunt in stoc clearing.
Plasarea si urmarirea comenzilor
Asa cum evidentiam mai sus, in continuare va interveni modulul de "Comanda furnizor", un modul care poate functiona independent (aplicabil pentru toti furnizorii tai) sau impreuna cu modulul de integrare cu platforma NOD B2B.
In ceea ce priveste integrarea cu NOD, modulul este setat sa genereze automat o "comanda furnizor" pentru fiecare client si sa o transmita automat catre NOD atunci cand se schimba stadiul comenzii conform setarilor comerciantului. Astfel, atunci cand stadiul se modifica, rezervarea de stoc va fi anulata si o noua comanda va fi creata catre NOD, fie cu livrare la sediul comerciantului, fie prin regimul dropshipping, in functie de configurarea specifica din comanda client.
In cazul comenzilor efectuate in regim dropshipping, toate informatiile despre client si valoarea totala pentru ramburs vor fi transmise catre platforma NOD B2B.
Astfel, fiecare furnizor poate fi configurat astfel:
Reguli referitoare la pretul produselor: discounturi, adaosuri procentuale sau cursul valutar in raport cu euro si/sau dolarul;
Informatii despre furnizor impreuna cu termenele contractuale pentru facturare;
Generarea automata a comenzilor catre furnizor;
Regimul de dropshipping - produsele furnizorului vor fi implicit setate ca "dropshipping". Aceasta informatie poate fi modificata individual pentru fiecare produs din comanda;
Inchiderea automata a comenzii;
Valoarea minima pentru o comanda catre furnizor - in cazul in care furnizorul impune aceasta conditie;
Timpul aproximativ de livrare.
Urmarirea comenzilor plasate la furnizor poate fi realizata direct din platforma eCommerce Extended, imbunatatind eficienta procesului de lucru si eliminand necesitatea gestionarii a doua platforme separate. Prin urmare, fiecare actiune realizata automat de platforma Extended este inregistrata impreuna cu toate detaliile comenzii: bonul de comanda, suma totala, si asa mai departe.
La finalul zilei, platforma Extended mai realizeaza doua apeluri in API, prin intermediul carora sunt preluate:
Serial number-ul aferent produselor din factura fiscala emisa de catre NOD, care este salvat pentru a emite in mod automat certificatul de garantie;
AWB-ul aferent livrarii (in regim "dropshipping") este salvat pe comanda, iar mai departe acesta se comporta ca si cum ar fi generat de catre platforma Extended, fiind afisat inclusiv in cadrul comenzii din contul de client al magazinului online (unde preia fiecare status de livrare). Totodata, se pot realiza si acele reguli de schimbare de stadiu de comanda pe baza statusului de livrare aferent AWB-ului.
Observatie: modulul pentru rezervarea automata a stocului si plasarea comenzilor in NOD este un modul "extra" care nu face parte din niciun pachet standard al platformei Extended. Acesta functioneaza exclusiv impreuna cu modulul "Comanda furnizori" din cadrul pachetului Enterprise.
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Incepand de astazi, punem la dispozitia comerciantilor nostri cel mai consistent update al platformei Extended de pana acum, care contine 43 de module, integrari si functii noi impreuna cu 20 de situatii remediate. Functionalitati si ... Citeste tot articolul
Dupa cum stim cu totii, de mai bine de un an de zile a intrat in vigoare regulamentul cunoscut drept „GDPR – General Data Protection Regulation„. Acesta este aplicat la nivelul Uniunii Europene si are ... Citeste tot articolul
Piata eCommerce creste de la an la an si odata cu ea crestem si noi, motiv pentru care iti prezentam cateva noutati despre ceea vom face in viitorul apropiat. UIS devine Extended Extended nu va ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.