Cum sa iti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace prin API cu platforma Extended

Articol publicat in Marketing Online pe 20.02.2018

eMAG Marketplace

Recent, am detaliat functionalitatile modulului de integrare a platformei Extended cu eMAG Marketplace, iar acum, in acest articol, dorim sa subliniem care sunt avantajele de a vinde prin eMAG Marketplace si cum te putem ajuta noi sa faci acest lucru daca ti-ai propus sa devii partener eMAG.

Ce este eMAG Marketplace

Este unul dintre cele mai mari marketplace-uri din Romania, prin intermediul caruia un comerciant din mediul online si / sau offline isi poate vinde gama de produse. Astfel, comerciantului ii sunt oferite numeroase beneficii, precum:

  • Extindere la nivel international, in tari precum Bulgaria, Ungaria sau Polonia;
  • 500.000 de vizitatori unici care acceseaza  zilnic site-ul eMAG;
  • Comisioanele bancare la platile cu cardul sunt suportate de catre eMAG;
  • Tarife de livrare negociate cu serviciile de curierat;
  • Promovarea prin intermediul canalelor de marketing online si offline;
  • Ai la dispozitie o platforma prin care sa-ti gestionezi produsele si sa-ti procesezi comenzile;
  • API prin care sa-ti integrezi platforma eCommerce cu marketplace-ul lor, automatizandu-ti astfel fluxurile de produse si comenzi.

In schimbul acestor beneficii, eMAG iti va percepe un comision din vanzari pe care il vei negocia la inceputul colaborarii, comision care difera de la o categorie de produse la alta.

Conform cifrelor furnizate de catre eMAG, in marketplace-ul lor se afla peste 8.000 de comercianti (din mediul online si / sau offline) cu aproape 3 milioane de produse listate.

In campania de Black Friday 2017, conform cifrelor publicate, comerciantii care si-au listat ofertele in eMAG Marketplace au fost de 2 ori mai multi fata de anul 2016 si au vandut in total 258.000 de produse, in valoare de 65 de milioane de lei.

Cum vinzi eMAG Marketplace

Pentru a vinde in marketplace-ul eMAG, in primul rand trebuie sa reprezinti o companie si sa te inregistrezi folosind formularul pus la dispozitie, dupa care vei intra intr-un proces de validare.

eMAG Marketplace este doar un canal de vanzare si ar trebui tratat ca atare, mai exact nu este recomandat sa-ti bazezi tot business-ul pe acesta. Scopul principal este de a nu suferi pierderi substantiale in cazul in care vei renunta la marketplace, regula care se aplica in general pentru orice canal de vanzare.

Dupa ce vei trece de procesul de validare si semnarea documentelor necesare, vei incepe sa ai acces la platforma eMAG Marketplace.

eMAG Marketplace

Interfata platformei eMAG Marketplace

Platforma eMAG Marketplace iti ofera o interfata similara cu cea a unui magazin online, prin intermediul careia iti poti lista produsele manual (produs cu produs) sau prin importul unui fisier excel.

Produsele pe care le vei lista in cadrul marketplace-ului vor trebui sa respecte cerintele impuse de catre eMAG, referitoare la: nume, descrieri, specificatii, imagini, categorie sau filtre. Dupa listarea in eMAG, produsele vor fi marcate ca fiind vandute de eMAG sau partener / comerciant.

Comenzile le vei putea procesa din cadrul platformei, unde vei beneficia si de functionalitati legate de logistica (curieri si taxe de livrare), facturare, mesagerie, notificari, after sales, plus altele.

Observatie: in cazul in care primesti o comanda prin intermediul marketplace-ului, nu incerca sa preiei comanda in afara lui si sa o livrezi prin intermediul propriului magazin, deoarce acest lucru va fi considerat o lipsa de fair-play si va duce la penalizari.

Interfata descrisa mai sus este foarte utila daca esti un comerciant provenit din mediul offline sau nu detii un magazin online, insa, in cazul in care ai deja un magazin online, lucrurile se complica. Procesul de a fi partener in Marketplace va fi ca si cum ai gestiona 2 magazine online in acelasi timp, privind munca pentru listarea produselor, actualizarile de pret si stoc sau procesarea comenzilor.

Partea buna este faptul ca eMAG a pus la dispozitie un API - "Application Programming Interface" - prin intermediul caruia iti poti automatiza fluxurile de informatii si poti elimina aceasta problema, gestionand totul dintr-un singur loc.

Bineinteles, nu toate platformele eCommerce prezinta acest avantaj, insa Extended ofera o solutie automatizata de integrare cu eMAG Marketplace care te va ajuta cu aceasta problema. In cele ce urmeaza, vom detalia aceasta facilitate oferita de Extended.

Cum te ajuta Extended sa-ti automatizezi vanzarile in eMAG Marketplace

Metoda pe care o abordeaza platforma Extended este acceea de automatizare a proceslor prin intermediul API-ului pus la dispozitie de catre eMAG.

Application Programming Interface (API) reprezinta un set de definitii de sub-programe, protocoale si unelte pentru programarea de aplicatii si software. Un API poate fi pentru un sistem web, sistem de operare, sistem de baze de date, Hardware sau biblioteci software. De exemplu, cand este vorba despre interfata dintre programele de aplicatie si sistemul de operare, acesta stabileste in amanunt modul in care programele de aplicatie pot accesa (apela) serviciile sistemului de operare sub care ruleaza.

Sursa Wikipedia

Aceasta metoda este destinata posesorilor de magazine online care doresc sa-si optimizeze timpul de procesare folosind cat mai putine resurse umane si financiare.

Gestionarea produselor

Din platforma eCommerce Extended, prin intermediului API-ului, listam produsele in marketplace fara a fi nevoie de acel fisier excel despre care vorbeam mai devreme si sincronizam automat produsele din magazinul tau online cu produsele deja adaugate in eMAG Marketplace. In plus, ai posibilitatea de a defini imagini diferite produselor listate in marketplace fata de propriul magazin online.

eMAG Marketplace

Un alt avantaj care te scuteste de timp este faptul ca preluam automat specificatiile din categoriile eMAG si le sincronizam in mod automat (sau manual) cu specificatiile din magazinul tau online.

Poti face update automat produselor listate, complet sau partial, in functie de ceea ce vrei sa actualizezi: pretul sau stocul.

In cazul in care doresti sa adopti politici diferite de pret intre propriul magazin online si eMAG, poti stabili din cadrul platformei Extended un adaos diferit, pentru ca, asa cum spuneam mai sus, acesta este un canal de vanzare si il poti trata ca atare.

In ceea ce priveste rapoartele, Extended iti ofera un raport al produselor listate in marketplace si un raport de activitate privind statusurile de produse: adaugate, respinse sau actualizate. In plus, vei avea control asupra produselor respinse din marketplace, deoarece ai log-uri pentru acest tip de eveniment.

Procesarea comenzilor

Cu Extended, procesarea comenzilor se va face direct din platforma magazinului online, nefiind nevoie sa mai lucrezi si in interfata platformei eMAG. Toate comenzile si informatiile legate de acestea vor fi preluate automat in Extended.

eMAG Marketplace

Ai posibilitatea de a seta o metoda de livrare implicita pentru comenzile provenite din eMAG. In plus, generarea AWB-ului se poate face in mod automat sau manual, la schimbarea unui status de comanda.

Sincronizam si corelam informatiile despre stoc, stadiu comanda, metode de plata si categorii intre magazinul online si marketplace. Comenzile din eMAG sunt importate in mod automat si afisate in aceeasi sectiune in care se afla si comenzile provenite din propriul magazin online, cu posibilitatea de a le filtra dupa sursa.

Atunci cand procesezi o comanda provenita din eMAG in platforma Extended, toate actiunile pe care le faci asupra ei (legate de adaugare, modificare, stergere produs, adaugare sau modificare taxa de livrare, stadiu comanda, factura fiscala sau stornare produse) se vor sincroniza automat si se vor reflecta si in interfata marketplace-ului. In plus, comenzile din eMAG sunt evidentiate cu ID-ul intern al platformei Extended plus ID-ul din marketplace si link direct catre catre interfata marketplace-ului (in detaliile comenzii).

Livrarea produselor

Livrarea produselor achizitionate de la partenerii eMAG Marketplace se face direct de catre acestia, exclusiv prin curier rapid. Nu se pot face livrari la showroom-urile eMAG sau la sediul partenerului. Documentele aferente produselor achizitionate de la parteneri (factura, certificat de garantie, etc.) sunt livrate de catre acestia impreuna cu produsele comandate. In pagina dedicata fiecaruia dintre partenerii eMAG Marketplace vor fi afisate taxele de livrare si pragurile de gratuitati utilizate.

In cazul in care un client comanda produse livrate de eMAG impreuna cu produsele unui comerciant din marketplace, clientul va primi colete de la fiecare comerciant in parte.

Garantie si service

Certificatul de garantie pentru produsele livrate prin intermediul marketplace-ul va fi eliberat de catre comericant, iar garantia va fi asigurata de catre comerciant sau de catre centrul de service autorizat al producatorului, dupa caz.

Returul produselor in 14 zile

Ca partener al eMAG Marketplace, comerciantul este obligat legal sa accepte returul produselor in 14 zile de la livrarea lor.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Platforma eCommerce GDPR compliant – 4 aspecte de care sa tii cont

Platforma eCommerce GDPR compliant – 4 aspecte de care sa tii cont

Publicat in Update-uri Platforma pe 12.12.2019

Dupa cum stim cu totii, de mai bine de un an de zile a intrat in vigoare regulamentul cunoscut drept „GDPR – General Data Protection Regulation„. Acesta este aplicat la nivelul Uniunii Europene si are ... Citeste tot articolul

Continuitate si inovatie in eCommerce

Continuitate si inovatie in eCommerce

Publicat in Update-uri Platforma pe 24.08.2017

Piata eCommerce creste de la an la an si odata cu ea crestem si noi, motiv pentru care iti prezentam cateva noutati despre ceea vom face in viitorul apropiat. UIS devine Extended Extended nu va ... Citeste tot articolul

5 aspecte de care sa tii cont atunci cand  pregatesti campania de Black Friday din 10 Noiembrie 2023

5 aspecte de care sa tii cont atunci cand pregatesti campania de Black Friday din 10 Noiembrie 2023

Publicat in Marketing Online pe 27.10.2023

Campaniile de Black Friday pot fi extrem de eficiente pentru a stimula vanzarile si a atrage clientii. Iata cinci idei pentru o campanie de Black Friday de succes: 1. Promotii atractive Asigura-te ca ai doua ... Citeste tot articolul