In acest articol dorim sa iti prezentam avantajele unui blog si cum acesta iti ajuta actualul sau viitorul magazin online, intr-o perioada in care continutul de calitate este important atat pentru vizitatori, cat si pentru motoarele de cautare.
Avantajele unui blog din punct de vedere SEO
Vei creste in cautari pe motoarele de cautare
Nu este o noutate faptul ca un magazin online are nevoie de trafic pentru a-si creste vanzarile, iar blogul este un canal excelent pentru a atrage trafic organic din motoarele de cautare sau retelele sociale cu ajutorul continutului publicat.
Avand in vedere ca motorul de cautare Google pune accent pe continut si pe calitatea acestuia, magazinul tau va reusi astfel sa se diferentieze de concurenta si sa iasa in pozitii mai bune in cautarile pe Google. Odata cu acest lucru, vei putea sa cresti ranking-ul pe categoriile sau produsele din cadrul magazinului, mentionandu-le in articolele publicate pe blog.
Odata ce realizezi articole cu referire la produse sau categorii din magazin, vei crea link-uri interne si, totodata, vei avea sanse sa creezi si link-uri externe (de la alte site-uri sau retele sociale) care sa directioneze catre continutul articolelor tale.
Administrand un blog activ, cu articole publicate periodic, se vor genera pagini noi; acest lucru va transmite catre Google faptul ca magazinul tau este activ, clasandu-l astfel mult mai sus in rezultatele provenite din cautarile facute de oameni.
Vei genera trafic de calitate, iar acest lucru te va scoate din zona comuna in care toate magazinele inunda vizitatorii cu produse si oferte; astfel, vei avea si un altfel de continut fata de concurenta ta.
Ok, dar ce fel de articole sa scriu ?
Noi iti recomandam sa scrii articole din care clientii sa poata beneficia de ceva, iar pentru a face asta este necesar un studiu asupra target-ului pe care-l urmaresti cu magazinul tau. Ti-am pregatit cateva exemple de articole pe care le poti publica pe blogul tau:
Produse pe care le ai pe stoc sau produse pe care le primesti inainte de lansare, carora le poti face review-uri atat video cat si sub forma de articole cu imagini, in care sa prezinti avantaje, dezavantaje sau doar unboxing. Articolele de tip unboxing atrag foarte multe vizite, mai ales daca este vorba despre un produs renumit sau caruia i se lanseaza o versiune noua, spre exemplu noul iPhone.
In jurul unui singur produs poti publica chiar mai multe articole, daca alegi sa il testezi pentru mai multe zile, spre exemplu daca vorbim despre o bratara fitness sau un smartwatch. Astfel, poti face articole pe parcursul testarii, pentru a-ti mentine cititorii la curent cu noutati si cum se comporta produsul in anumite situatii sau imprejurimi.
2. Articole de tip DIY - Do it Yourself
Esti un magazin de bricolaj? Articolele de tip DIY atrag foarte mult trafic, mai ales atunci cand prezinti cititorilor tai ce pot face cu lucruri pe care le au prin casa si pe care nu le mai folosesc.
Insa, pentru ca acestia sa indeplineasca anumiti pasi pentru a face, spre exemplu, un scaun, s-ar putea sa aiba nevoie si de o masina de gaurit. In acest fel, poti sa-i prezinti una (sau mai multe) din catalogul magazinului tau care se potriveste acelui pas.
3. Articole educationale de tip "How to"
Sa presupunem faptul ca vrei sa-ti cumperi o freza de zapada, dar nu stii absolut nimic despre cum se foloseste una sau daca ai nevoie de o freza electrica sau pe benzina. Pestre.ro ne explica intr-un articol publicat pe blog:
Ce este o freza de zapada;
Avantajele si dezavantajele unei freze electrice sau pe benzina;
Instructiuni de siguranta;
Cum sa operezi / folosesti (how to) o freza de zapada;
Cum sa intretii corect o freza de zapada.
In principiu, cu ajutorul unui articol scris pe intelesul tuturor clientul reuseste sa inteleaga cum sa foloseasca un produs si cum sa faca diferenta dintre mai multe produse care ii sunt oferite. Astfel, magazinul tau se alege cu trafic, clienti si brand awareness (aspect pe care il vom puncta mai jos).
4. Topuri de produse
Poti face topuri de produse pentru aproape toate nisele, in functie de vanzari, relevanta, sezon sau popularitate:
Cele mai vandute smartphone-uri in 2017;
Romanele bestseller ale anului 2017;
Cele mai bune motofierastraie pe benzina;
Top 10 tinute pentru primavara-vara;
Benchmark-ul celor mai bune 3 anvelope de iarna;
Cele mai aromate sortimente de cafea;
Top 5 produse pe care le poti face cadou de Craciun.
Astfel, iti poti influenta clientii asupra deciziei de cumparare, prezentandu-le cele mai bune sau avantajoase produse din catalogul de produse al magazinului tau.
5. Lookbook-uri de sezon
Sa spunem ca esti un magazin online de fashion: incearca sa devii un "fashion advisor" pentru clientii tai, aratandu-le cum pot asorta hainele in functie de sezon atunci cand ies in oras, la cina, la film sau in alte imprejurimi.
6. Articole despre nutritie sau dieta
Cu totii vrem sa traim o viata sanatoasa, dar pentru asta trebuie sa respectam un anumit stil de viata, care este personalizat de la un individ la altul. Explica-le clientilor cum pot face acest lucru si ce beneficii pot avea de pe urma unui stil de viata sanatos, oferindu-le recomandari de suplimente, produse bio, etc. Un exemplu este blogul Bioportal, care ofera articole de nutritie, lifestyle sau ingrijire personala.
7. Intamplari din cadrul magazinului tau
Oamenii intotdeauna au fost curiosi si le-ar placea sa afle ceea ce se intampla in spatele cortinei. Tine-i la curent cu activitatea din spatele magazinului tau, cu echipa ta, clientii tai, cu evenimentele pe care le organizati; astfel, le vei impartasi partea umana a magazinului tau.
8. Articole de informare asupra campaniilor pe care le derulezi in cadrul magazinului
Faci campanie de "Ziua nationala a Romaniei"? Nu uita sa faci un articol in care iti informezi cititorii si clientii privind perioada de desfasurare a campaniei sau sa faci teasing cu produse pe care urmeaza sa le incluzi in campanie, alimentand astfel curiozitatea clientilor tai.
9. Servicii noi pe care le oferi clientilor
Ai semnat un contract cu un curier care iti permite sa oferi clientilor tai un cost mai avantajos pentru transport sau chiar sa-l oferi gratuit? Informeaza-i si prezinta-le acest avantaj.
Ideile nu se opresc aici insa, pot fi multe alte servicii pe care le poti oferi, precum: un serviciu premium de garantie extinsa, modalitati de plata in rate fara dobanda sau deschiderea coletului la livrare. Toate acestea reprezinta un avantaj pentru clienti, iar acestia trebuie sa stie de ele pentru a fi interesati sa faca cumparaturi din magazinul tau.
10. Articole despre timp liber
Poti aborda o alta strategie cu blogul tau, aceea de a scrie articole total diferite fata de domeniul de activitate al magazinului tau: poti scrie despre timp liber, viata, relaxare, hobby-uri, etc.
Daca nu am experienta sau timp pentru a scrie articole cum procedez ?
Pentru acest lucru exista copywriteri pe care ii poti angaja in cadrul companiei, daca vrei sa acoperi un volum mare de articole publicate, sau cu care poti colabora part-time sau de la distanta.
Copywriting is the act of writing text for the purpose of advertising or other forms of marketing. The product, called copy, is written content that aims to increase brand awareness and ultimately persuade a person or group to take a particular action.
They are generally known as website content writers or copywriters if their work appears mostly on the Internet. A content writer helps create online advertisements, web pages, email newsletters, blog posts and social media posts.
Iti oferim si cateva sfaturi in privinta alegerii unui copyrwriter pentru blogul tau:
Asigura-te ca are experienta in a scrie articole pentru target-ul sau domeniul tau de activitate. Daca vrei dori sa publici articole dintr-un domeniu tehnic, spre exemplu, iar acesta nu are experienta cu produsele sau cu domeniul tau, nu va reusi sa capteze atentia cititorilor (target-ul tau), iar tu vei irosi atat timp, cat si bani;
Asigura-te ca nu copiaza articole de pe alte bloguri sau site-uri, pentru ca nimanui nu-i place asta, mai ales cand vine vorba de Google;
Asigura-te ca are cunostinte minime de SEO.
Avantajele unui blog din punct de vedere al business-ului
Vei fi perceput ca un expert in domeniu
Dedicand timp si ajutand oamenii cu informatii utile din care pot beneficia sau invata ceva, te va face sa fii perceput ca un expert in domeniul in care activezi, iar asta iti va creste brand awareness-ul.
Un blog iti va face magazinul sa iasa din multime, iar atunci cand publici articole cu continut de calitate oamenii il vor citi si il vor da mai departe (share). In consecinta, vei avea rezultate mai bune in cautarile din motoarele de cautare, deoarece fiecare link catre magazinul tau, provenit din retelele sociale sau din alte bloguri, ii va arata lui Google ca magazinul tau este important.
Printr-un blog poti arata ca esti pasionat de produsele pe care le vinzi si de ceea ce faci si nu esti doar un alt magazin care vinde o gama de produse. Astfel, reusesti sa expui clientilor tai si partea umana a brandului tau.
Totodata, articolele tale pot atrage atentia ziarelor online sau a televiziunilor, astfel ca iti poti imagina de cat trafic poti beneficia de pe urma acestora.
Canal de informare si comunicare
Blogul tau poate servi si ca un centru de informare a clientilor tai pentru a-i tine la curent cu ceea ce se intampla in si cu magazinul tau. Poti oferi informatii despre lucruri precum:
Campanii de vanzari (precum Black Friday), in care sa oferi clientilor tai informatii despre desfsurarea acestora: data de inceput sau sfarsit, regulamentul campaniei, teaser de produse pe care le vei include in campanie;
Evenimente sociale pe care planuiesti sa le organizezi;
Comunicate de presa si chiar aparitii in presa;
Update-uri ale magazinului tau online: functionalitati sau servicii noi pe care le oferi;
Game sau brand-uri noi de produse pe care urmeaza sa le incluzi in catalogul de produse;
Update-uri despre companie: schimbari de actionariat, investitori sau extinderi catre alte piete si tari;
Anunturi importante din cadrul companiei cu privire la anumite probleme;
Dezvoltari ale industriei in care activezi.
Un exemplu de anunt important in care clientul nostru Eco-iluminat.ro isi informeaza clientii prin intermediul blogului: "De ce se întârzie cu livrările de Black Friday". Acest lucru il ajuta sa-si calmeze o parte din clienti, explicandu-le de ce produsele nu ajung la acestia intr-un timp confortabil dupa ce au plasat comenzile de Black Friday.
Pentru Acasa isi foloseste blogul pentru promovarea campaniilor de marketing in desfasurare, disponibile pentru anumite game sau brand-uri de produse.
Crearea unui blog
Cea mai comuna metoda este de a alege o platforma de tip CMS (Content Management System), spre exemplu WordPress, pe care o poti instala pe server pe un subdomeniu: blog.magazin-online.ro sau intr-un folder separat: magazin-online.ro/blog.
O alta metoda, disponibila in platforma noastra eCommerce, este aceea de a avea blogul integrat direct in magazin. Aceasta metoda iti va oferi avantajul de a pastra tot continutul blogului (articolele si categoriile) direct in cadrul magazinului online. Odata cu link-urile pe care le vei obtine cu ajutorul blogului, vei avea si un avantaj din punct de vedere SEO, lucru care va conta foarte mult pentru Google, avand in vedere faptul ca link-urile create vor fi in mod direct ale magazinului.
Modulul care ofera un blog integrat in magazin este disponibil in toate pachetele platformei Extended, iar o parte din clientii nostri folosesc deja cu succes acest modul.
Recomandarile noastre
Daca articolul nostru te-a convins si ai ales atasezi un blog magazinului tau, iti oferim cateva sfaturi utile pe care sa le urmezi atunci cand publici articole:
1. Afla care este target-ul sau audienta blogului tau, pentru a livra continut personalizat.
2. Calitatea inaintea cantitatii; creeaza continut de interes pentru clientii tai si aminteste-ti ca, in primul rand, articolele sunt pentru oameni si nu pentru motoarele de cautare. Vei dori sa-ti transformi cititorii in clienti si apoi in clienti fideli ai magazinului tau.
3. Incearca sa scrii 2-3 articole pe luna. Frecventa articolelor iti va aduce un numar mare de cititori, mai multe share-uri pe retelele sociale, mai multe link-uri si, bineinteles, Google va vedea ca esti activ.
4. Nu uita sa raspunzi comentariilor publicate la articolele tale. Faptul ca esti activ si dedici timp sa le raspunzi cititorilor la intrebari sau alte nelamuriri va demonstra ca iti pasa de audienta ta.
5. Promoveaza articolele, publica-le pe retelele sociale care apartin magazinului tau online sau trimite email-uri abonatilor la newsletter-ul tau.
Noi ne-am dedicat cateva ore pentru a-ti prezenta avantajele unui blog si cum iti ajuta el magazinul sau business-ul, iar acum este momentul sa faci si tu la fel pentru clientii tai si sa te bucuri de avantajele acestor actiuni.
Happy blogging!
Ti-a placut acest articol?
Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.
Campaniile de Black Friday pot fi extrem de eficiente pentru a stimula vanzarile si a atrage clientii. Iata cinci idei pentru o campanie de Black Friday de succes: 1. Promotii atractive Asigura-te ca ai doua ... Citeste tot articolul
Retargeting.biz este un soft de marketing automatizat, integrat cu platforma eCommerce Extended, care ajuta magazinele online sa comunice, in mod automat, cu clientii. Prin activarea Retargeting.biz in platforma Extended, iti poti creste rata de conversie ... Citeste tot articolul
Cu atat de multa concurenta in eCommerce, daca ai un magazin online, cu siguranta te intrebi ce poti sa faci in plus fata de restul pentru a avea rezultate cat mai bune din punct de ... Citeste tot articolul
Utilizam cookie-uri
Utilizam cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta de navigare pe site-ul nostru web. Astfel, utilizam atat cookie-uri esentiale (functionale), cat si cookie-uri de performanta pentru masurarea traficului sau pentru personalizarea si plasarea reclamelor. Pentru mai multe detalii, poti consulta politica noastra de utilizare cookie-urilor.