Elementele unui banner web: cum le putem utiliza pentru a creste rata de click

Articol publicat in Marketing Online pe 28.01.2021

Elementele unui banner web

Cu ceva timp in urma, enumeram intr-un articol 5 tool-uri gratuite pe care le putem utiliza pentru realizarea bannerelor web necesare unui magazin online. In acest articol, vom aprofunda mai mult acest subiect, mai exact care sunt elementele unui banner web si cum le putem utiliza pentru a creste rata de click.

Design-ul bannerelor

In cazul magazinelor online, design-ul bannerelor ar trebui sa scoata in evidenta produsul / produsele sau mesajul campaniei de promovare aferente. Astfel, contrastul reprezinta un detaliu de design important in realizarea bannerelor, deoarece daca intr-un banner toate elementele sunt aproape identice prin dimensiune, forma si culoare, devine greu pentru un utilizator sa le distinga, spre exemplu identificarea CTA-ului (call to action - un element pe care il vom detalia mai jos).

Banner de campanie

Prin contrastul rezultat dintre dimensiune, forma si culoare putem evidentia mai mult sau mai putin anumite elemente in functie de importanta lor. Spre exemplu, daca intr-un banner este necesara si introducerea unui "disclaimer" precum "Promotia este valabila in perioada 22 Ianuarie - 22 Martie 2021, in limita stocului disponibil", acest detaliu nu este un element de tip "CTA" sau un mesaj de marketing care trebuie sa atraga click-uri, ci este doar un mesaj informativ.

Banner Black Friday

Simplitatea - "less is more": cu cat banner-ul este mai simplu si mai lipsit de incarcatura grafica, cu atat acesta va atrage mai multe click-uri din partea clientilor. Ideea unui banner nu este de a realiza o "opera de arta", precum un tablou plin cu detalii, ci de a scoate in evidenta un produs sau o campanie, de a transmite un mesaj scurt si clar catre client astfel incat acesta sa reactioneze.

Banner Black Friday

Headline-ul sau mesajul de marketing

Orice banner trebuie sa contina un "headline" / mesaj de marketing care sa atraga atentia vizitatorilor, deoarece o simpla imagine cu un produs (spre exemplu un ceas) nu va atrage atat de multe click-uri daca aceasta nu este insotita si de un mesaj care sa genereze o reactie, care sa apeleze la "sentimentele" sau "nevoile" clientului. Iata 2 exemple in aceasta privinta:

  • Exemplul 1: "Este timpul sa fii diferit" - acest mesaj apeleaza la latura "sentimentala" a clientului, aceea de a se diferentia de ceilati oameni, impreuna cu un joc de cuvinte in care am folosit "timpul" pe care il arata, de obicei, un ceas;
  • Exemplul 2: "Construit sa reziste la 250 de metri sub apa" - acest mesaj scoate in evidenta un "avantaj" / o "nevoie", aceea de a fi rezistent sub apa la o adancime de 250 de metri, unde presiunea ar distruge un alt ceas care rezista doar la 25 de metri sub apa.
Banner Biona

Bineinteles, in cazul magazinelor online mesajele de marketing nu sunt doar pentru produse, ci si pentru campanii de produse, reduceri, s.a.m.d., iar de aici posibilitatile sunt nelimitate atunci cand vine vorba despre atragerea vizitatorilor prin intermediul unui headline.

Banner Bioportal

Optional, sub headline poate fi adaugat un text descriptiv care poate servi drept completare a headline-ului principal din banner. De obicei, in textele descriptive de sub headline sunt detaliate servicii sau avantaje ale produsului sau campaniei de promovare aferente, spre exemplu:

  • Headline: "Tu cum iti faci cafeaua?"
  • Text descriptiv: "Ai pana la 25% reducere la toate aparatele de cafea Nespresso."
Banner Insignis

Imaginile

In special atunci cand dorim sa promovam produse, imaginile din banner ar trebui sa fie de cea mai buna calitate si sa scoata in evidenta atat design-ul, cat si avantajele produsului aferent.

Unele produse, precum cele Apple, ies in evidenta atunci cand sunt prezentate individual prin sublinierea calitatii finisajelor si a designului, iar alte produse ies in evidenta atunci cand sunt puse in practica sau in context.

Exemplu de banner cu imagine de produs prezentat individual

Elemente banner

Exemplu de banner cu imagine de produs pus in context

Banner produs

Call to action (CTA)

Prin "call to action" sau "CTA" ne referim la elementul care indeamna utilizatorul sa actioneze. In cazul unui banner, acesta poate fi: un buton, un pret sau un "badge".

Butonul de actiune

Daca alegi sa incluzi un buton in banner, asigura-te ca acel buton poate fi accesat prin click, deoarece am intalnit cazuri in care butonul se afla pe un banner promovat in zona de "cover" a paginii de Facebook, zona pe care un utilizator nu poate da click pentru a fi redirectionat in pagina de produs sau de campanie a magazinului online.

Buton de actiune

Butonul trebuie sa fie vizibil, sa se diferentieze prin contrast si sa contina un mesaj scurt care sa determine o actiune sau un indemn, exemplu: "Descopera promotia" / "Vezi avantajele" / "Profita de reducere" / "Cumpara acum", s.a.m.d.

Elementele unui banner web

Pretul "wow"

Pretul poate fi un "call to action" util atunci cand acesta este intr-adevar unul de nerefuzat. Daca reducerea / pretul nu este un detaliu competitiv, acesta s-ar putea mai mult sa dauneze decat sa creeze efectul dorit asupra utilizatorilor.

Badge-ul de marketing

Badge-urile de marketing scot in evidenta anumite avantaje sau USP-uri ale produsului sau campaniei in banner-ul aferent. Astfel, acestea pot fi adaugate in functie de necesitate, fie ca reprezinta un procent de reducere ("-25%"), semnaleaza o promotie ("Promo"), scoate in evidenta o "Livrare gratuita" sau o particularitate a produsului ("100% organic") sau orice alt avantaj de care poate beneficia un viitor client al magazinului.

Banner Badge

Toate bannerele oferite ca exemplu in cadrul acestui articol sunt realizate de catre echipa de design Extended.

Ti-a placut acest articol?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi articole din blogul nostru.

Articole din aceeasi categorie

Radiografia unei pagini de produs si optimizarea acesteia pentru cresterea conversiei

Radiografia unei pagini de produs si optimizarea acesteia pentru cresterea conversiei

Publicat in Studii de caz pe 06.08.2018

Fiecare pagina de produs a unui magazin online reprezinta un landing page in care se realizeaza conversia efectiva de la vizitator la client al magazinului. Astfel, astazi vom analiza si explica rolul fiecarei parti sau ... Citeste tot articolul

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Cum am simplificat intreg procesul de suport tehnic prin centralizarea lui in Extended

Publicat in Update-uri Platforma pe 01.11.2022

Suportul tehnic este unul dintre principalele servicii pe care le oferim in pachetele Extended, un serviciu fara de care o platforma eCommerce n-ar fi decat o simpla solutie software, obligand managerii de magazine online sa-si ... Citeste tot articolul

Cum sa cresti vanzarile in magazinul online cu o strategie eficienta de email marketing

Cum sa cresti vanzarile in magazinul online cu o strategie eficienta de email marketing

Publicat in Marketing Online pe 14.02.2020

Cu atat de multa concurenta in eCommerce, daca ai un magazin online, cu siguranta te intrebi ce poti sa faci in plus fata de restul pentru a avea rezultate cat mai bune din punct de ... Citeste tot articolul